Jumaat, 6 Mei 2011

ehemmmmm..

Its time to REST my friend..fuhh lega hati ni setelah melepasi semua dugaan di semester4..next sem is FIVE(5)..cepatye mase berlalu..usia pon menginjak ke TUA..
"semakin tua seseorang itu semakin menimbun la dosa yang bakal dikumpul "
,melainkan orang tu pandai menghargai masa tu dengan mengimbangi aktiviti for DUNIA and AKHIRAT..
(ceh-ceh..da makin matang anak en.juhari nie..ahakss)

Saya bukan nak berlagak baik ke ape cakap macam ni.tapi ni kenyataan sebagai umat Islam,kita kena sentiasa ingat akhirat.Dunia semakin tua kawan-kawan.Kite semua lak semakin alpha dengan keduniaan ,lalai dengan keseronokkan tanpa mengira pahala and dosa.Cube kawan-kawan semua duk seketika and fikirkan berapa banyak dosa and taubat yang korang da wat.hmm semenjak dua menjak nie,saya asyik fikir benda ni semua,ditambah dengan masalah dunia contohnye,peperangan orang kafir terhadap orang Islam semakin menjadi-jadi,perkara pelik yang muncul,bala kemusnahan alam(banjir,ribut.taufan,tanah rntuh,gunung berapi,gempa bumi and tsunami!!).Kawan-kawan semua tak takut ke????

Sesungguhya hari kiamat itu akan berlaku pada hari JUMAAT.Sebagai orang Islam ingatla perkara yang wajib sebagai seorang Islam telah korang penuhi x??RUKUN ISLAM??
Saya pon sentiasa mengingatkan diri saya and orang-orang yang tersayang tentang perkara wajib nie...Insyaalah sama-sama la kite TRY and USAHA patuhi ok.
Ingat kawan-kawan sekalian ,yang menghidupkan korang sume la yang MAHA berkuase dari segala-galanya..ucapkan la syukur dengan segala nikmat yang korang dapat k..

p/s :thats all.tak salah kan bila kite ingin menyatakan sesuatu yang benar disini.and saling mengingati..(renung-renungkn...)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan