Jumaat, 6 April 2012

My new buddy~

lalala..gembire hati ni tak terkata.hihi.mane tak ye dah dapat camera baru upgrade pulak tu..hihi..hai readers ,saye just nak bagitau yang saya ade camera baru..korang ingat tak saya ade post tentang camera yang saya dapat time birthday bulan 12 ari tu..camera tu mengalami kemalangan yang sangat dahsyat and cost untuk merawat dye memboleyhkan anda untuk beli the new one..now keadaan camera RICOH CX1 still KOMA..kesian saya tengok dye.tapi tak pela ade duit lebih saya betolkan awak ok..
ok,,biarlah bende yang lepas jangan dikenang..now,i have new camera name RICOH CX3..still the same brand but the function is more better and the product have more value..

hmm saya pon tak sangke yang ayah saya suh beli baru sebab ayah saya cakap dari betulkan baik beli baru and ayah tambah duit lagi sikit..then bila ade peluang macam ni saya pon apa lagi terus duk belek2 camera yang memang sedia ade depan mate..tadaa its ricoh cx3,model ricoh yang lain pon ade jugak tapi the higher the number infront it the greater the price..ade tu harga dye sampai RM2000 tapi function dye tip top.
saya ingatkan boley la saya ambik DSLR tiba-tiba dengan pantas ayah tarik saye supaye tak pandang DSLR,ayah terus warning and say "kalau kakak nak beli DSLR ayah tak benarkan sebab im too young to hold that camera and carry it everywhere.anything happen u will suffer it alone .."
(senang cite dye risau keselamatan anak dye,dye memng paham sangat ngan perangai saya yang suke cuai.huhu.tapi warning ayah saye ni penuh bermakne kan berunsur ugutan pon ade..haha),
lepastu ayah saya cakap nanti-nanti la beli DSLR tu, tunggu you got your  own money..then i said ok ayah..

wahh bagai durian runtuh kan,sebenarnya at that time saye takde mood sangat sebab umi duk bebel-bebel dalam ketew sebelum sampai kedai uw,rase nak nangis aw.sume orang saya tak tegur..haha.nampak kan saya betol-betol tak de mood.anywhere my mood change when im look to the all type of camera in the shop..hahaha.

ok thats it.now im the owner off RICOH CX3..
i love to take a picture and the one that i love.
to avatar: when we go out for a date one day i will bring my camera to shoot every single of you.hihi
(cakap lebih ingat senang nak tangkap gambar dinasour tu..tak pasal-pasal kene sekeyh nanti..hahaha)

to more information about my camera just look to this link : my RICOH CX3

last but not least..tadaa my camera

CX3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan