Isnin, 4 Jun 2012

Salam satu Malaysia you all~

Hye,apa khabar semua member blog,dah BERLUMUT blog i u..dah beberapa bulan saya tak jenguk-jenguk..(saye busy ok,banyak hal nak kena settle dah macam YB.haha). hah,dalam beberapa bulan saya tak jenguk so,macam-macam aktiviti dan perkara lah yang terjadi..all that activity and event is interesting and make myself happy.biasalah hidup seorang and try to become BIG GIRL.saya kn dah 21 tahun..(noted that!!). hah sebulan saya tinggalkan blog ni kan bukannye nak lari atau sembunyi tapi tempat yang saya pergi tu tak de line internet haha.(balik kampung nenek umi and ayah)

ok mehh bukak mata korang and baca ape saye nak cerita ni..(nada memaksa ni aw!..hihi)
First day in the month ,saya balik kampung nenek belah umi kat Felda Kemelah,sebenarnya saya ada hal dengan UITM  ada la dalam 2 minggu lebih kat situ,punyala lama kan.sampaikan kekadang tu ade peluang saya nak jumpa Mr AVATAR tapi tak kesampaian disebabkan halangan-halangan yang tak dapat dielakkan.entah bile dapat jumpa pon saya tak tahu..rindu tahap gaban sey!haha.tapi saya still ok and terima all the excuse,mungkin tak ada rezeki kan readers..Then,dalam masa yang sama,all my kampung member pon dah tamat belajar,so,ade la peluang jumpe dyorang..seronok sangat,kitorang jalan sampai ke Danga Bay.haha.
lalala..friends forever~

Then,dalam minggu ketiga bulan 5  saya balik rumah kat Mersing dalam 3 days then,terus gerak pergi JB(Pasir Gudang) rumah aunt saye sebab saya kena pergi INTERVIEW,i try find job and it really hard..bukan senang ye kawan-kawan oitt..saya pergi interview dengan tak de pengalaman nya tapi still steady and just go on with confidence,lastly, tak de rezeki nak kerja dengan company tu.(sebab salah saya jugak ,banyak tanya sangat...hambikk ko.melopong..haha!)Then,saye tak berputus-asa,saye try lagi cari and alhamdulilah  company Jepun ni panggil saye untuk interview.tulah orang tua-tua cakap,kalau kite cari dengan niat yang ikhlas,bersungguh-sungguh dan sentiasa yakin ,rezeki untuk kita akan sentiasa dimudahkan..Allah tu maha pemurah lagi maha mengetahui ape yang terbaek untuk hambanya.(saya memang berterima kasih sesangat kat aunt yang support and to my brother yang bertungkus-lumus untuk saye.) Time interview kat syarikat Jepun ni,memang menguji pemahaman kita and kematangan korang hhidup dalam dunia ni..serius tau,sebab dyorang tanya everything yang kite tak expect.selamat la berbekalkan SENYUMAN MANIS sweet muit and sikap peramah serta confidence saye make them like me very much.(amboii kau cik NIZZY,puji diri melambung sampai kelangit..haha tak delah,just joke je aw korang sume..)
Satu yang saya terkilan sangat is,Mr Avatar not care about me,i try to call him to ask some question and need some advice sebelum pergi Interview tapi dye tak angkat pon my call and tak reply pon any massage dari saye.dia busy agaknya.hmm(saye harap sangat dye bahagia tanpa saye ,sebab kalau kita sayang seseorang mesti kita akan sentiase ingat and try to know what him or she doing..saye tak mintak pon dye terime diri saye mean always massage and call ni,tapi kalau ingat saye sebagai member pon salah agaknya..tak pelah kite sebagai manusia pikir yang baik jela kan and doakan yang terbaek untuk dye..)
ok thats all ..haha. hati sudah feelling sedih ma..
(bagi saya Mr Avatar is part of me,everything yang dye buat boleh buat saya HAPPY and SAD,)
bye readers ,have a blast!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan